JUDAS SLYPI NIRVANOJE I Antano Jasenkos tapybos paroda
05-28, an
|Vilnius
Gegužės 30 d. 19 val. kviečiame į tapytojo ir kompozitoriaus Antano Jasenkos tapybos parodą „Judas slypi nirvanoje“. Renginys nemokamas. Paroda bus eksponuojama iki birželio 23 dienos.
Laikas ir vieta
2024-05-28 11:00 – 2024-06-23 19:30
Vilnius, Užupio g. 24, Jono Meko skersvėjis, AP galerija
Apie renginį
Gegužės 30 d. 19 val. kviečiame į tapytojo ir kompozitoriaus Antano Jasenkos tapybos parodą „Judas slypi nirvanoje“. Renginys nemokamas.
Paroda bus eksponuojama iki birželio 23 dienos. Lankymas su bilietu.
Blogis šiandien slypi visur: karo frontuose, korupciniuose skandaluose ar vis dažnesnėse kibernetinėse atakose. Ši destruktyvi jėga skleidžiasi rasistiniais, seksistiniais, homofobiškais komentarais internete, kriminaliniais nusikaltimais, vykdomais net ir Tik Tok’o gyvose transliacijose. Medijos blogį produkuoja visą parą. Jis tampa kasdienine sensacija, statistiniu skaičiumi nusikalstamumo lentelėje. Blogis slypi visur. Jį gali pamatyti hamletiškai atsukus į save veidrodį ar pajusti Antano Jasenkos paveiksluose.
Personalinėje parodoje „Judas slypi nirvanoje“ menininkas pristato naujausius tapybos darbus, tyrinėjančius blogio prigimtį, jo apraiškas ir įsigalėjimą mūsų egzistencijoje. Vizualinės įtampos, beikoniškos tamsos ir tuštumos kupinuose paveiksluose pagrindiniu personažu ir blogio simboliu pasirenkamas biblinis nusikaltėlis Judas. Judas už 30 auksinių išdavė savo mokytoją Jėzų, o A. Jasenka išduoda tradicinę ikonografiją ir puolusį Iskariotą įvelka į šiuolaikinį rūbą – džemperį su gobtuvu. Ar Judas dėvi geltonus marškinius sekmadieniais ir apskritai, ką jam reiškia blogis ir kaip jį veikia rytais narkotinių medžiagų poveikis? Pasak A. Jasenkos, jungdamas biblinius siužetus su dabartiniu blogiu, menininkas gali ne tik drobėje atsakyti į šiuos jam įdomius klausimus, bet ir kartu analizuoti, kaip blogis veikė praeityje. Menininkas sau būdingu stiliumi perrašo religinius siužetus – Judas, perkeltas į šiandieninį pasaulį, tyko naktimis tuščiose gatvėse, keliauja į rentgeno kabinetą ar atlieka viešuosius darbus.
Apie autorių: Antanas Jasenka (g. 1965) yra žinomas lietuvių elektroninės ir elektroakustinės, akustinės muzikos kompozitorius bei tapytojas. 1992–1995 m. Jasenka buvo vienas iš festivalio „Jauna muzika“ įkūrėjas, o 2010–2015 m. – šio festivalio meno vadovas. Menininkas yra sukūręs daugybę elektroninės ir elektroakustinės muzikos kūrinių. Jo kūrinių sąraše yra tokios operos kaip „Princas Triukšmutis“ (1997), „Dryžuota opera“ (2015) ir „Dievo dažnis yra 50 Hz“ (2020), taip pat trys baletai, septynios simfonijos, kamerinė muzika. A. Jasenka taip pat buvo „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022” atidarymo muzikos autorius bei ambasadorius. Maestro muzika yra leidžiama (CD/DVD/internetinės muzikos leidyklos) JAV, Europoje. A. Jasenka taip pat yra garsus teatro kompozitorius, bendradarbiavęs su režisieriais Eimuntu Nekrošiumi, Oskaru Koršunovu, Gyčiu Padegimu ir kitais. Kompozitorius yra apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi už muziką spektakliams „Vieną vasaros dieną“ (2010, rež. A. Vidžiūnas), „Vienos krūties istorija“ (2010, rež. A. Žukauskas), „Miranda“ (2012, rež. O. Koršunovas) ir „Alisa stebuklų šalyje“ (2012, rež. Ewa Piotrowska), taip pat 2015 metais pripažintas Lenkijos metų teatro kompozitoriumi.
Nors A. Jasenka tapyti pradėjo dar vaikystėje, mokytojai pasiūlius nupiešti tribalses fugas spalvomis, tačiau pirmąją personalinę parodą „Pradžioje nebuvo nieko“ menininkas pristatė tik 2019 metais. Per šį laiką A. Jasenka yra surengęs tokias parodas kaip „Pradžioje nebuvo nieko“ (galerija „BTL“, Balstogė, Lenkija, 2019), „Blogi žmonės“ (teatras „Teater Lliure“, Barselona, 2021), „Psyche“ (galerija „Kunstkamera“, Vilnius, 2021), „Surfaces / Paviršiai“ (Menų spaustuvė, Vilnius, 2022), „Peizažo ir daikto genezė“ (A. ir P. Galaunių namai-muziejus, Kaunas, 2022), „Šv. Jono galva už du gramus kokaino“ (Baroti galerija, Klaipėda, 2022), „Laiptai į dangų“ („Laiptų galerija“, Šiauliai, 2022), „Inferno tranquillo“ (galerija „Kunstkamera“, Vilnius, 2023), „Dievo dažnis 50 Hz“ (Parko galerija, Kaunas, 2024) ir kt.
Teksto autorė menotyrininkė Agnė Taliūtė